måndag, februari 12

Jakten på den största kärleken

Vi träffades i en buss
........- På en hållplats
........................- Ett tillhåll
........- Ett titthål i en dörr
................- På ett diskotek

OROMATISKT JA VISST!

Du sa hej
..............- Kan du vara tyst!
.......- Sluta trängas
.......................- Ursäkta står du i kö?
.................
- Vad är klockan?

Och jag stammade tillbaka
...................................
- fel svar!

...eller bara stod och log
...................
... eller glodde...

...trodde det här skulle bli vilken dag som helst
med det blev våran första

Så här i efterhand inbillar vi oss att det var något stort
...........................- Fantasiskt!
................- Storslaget!
......................- Fullskaligt!

...istället för en vanlig regnig torsdag
.....................
...på väg hem...
............................
...på
väg att lämna in en deklaration...

...på väg att träffa den rätta som man kanske aldrig
mötte för att man snubblade på fel persons skosnören!

Och nu handlar jag i hennes butik men jag har fru och
barn och det regnar utanför då jag skyndar till henne
för att lösa in en rabattkupong som redan gått ut och

........Och hon svarar:

...det är försent och jag är blöt, blir arg, knyter skorna och går.